بلاگ

راهنمای خرید سرویس طلا

آیا شما هم از افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید طلا دارند؟ این روزها بانوان به خرید طلا علاقه زیادی نشان می‌دهند و هرروزه به دنبال خرید مدل‌های جدید هستند. سرویس‌های طلا معمولا از محبوبیت بیشتری بین بانوان برخوردارند و از آن‌ها در مجالس استفاده می‌کنند. اما برای خرید سرویس طلا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ در ادامه به شرح کامل راهنمای خرید سرویس طلا و تشخیص طلای اصل از تقلبی خواهیم پرداخت.

سرویس طلا شامل چه آیتم‌هایی می‌شود و تفاوت آن با نیم‌ست چیست؟

راهنمای خرید سرویس طلا

راهنمای خرید سرویس طلا

شاید در نگاه اول ست کامل و نیم‌ست شبیه به هم به نظر برسند، اما تقاوت­های زیادی در آنان وجود دارد. ست­های کامل معمولا از آیتم­های بیشتری تشکیل شده­اند. نیم ست­ها همیشه دارای یک گردنبند و یک جفت گوشواره طلا هستند. در مواقعی انگشتر نیز به نیم­ست اضافه می­شود. در مقابل، ست­های کامل تمامی این آیتم­ها به علاوه دستبند و انگشتر را دارند. اگر یکی از اجزای ست کامل حذف شود، نیم ست تلقی خواهد شد.

نیم‌ست‌ها از محبوبیت بیشتری در میان بانوان برخوردارند؛ زیرا از آیتم‌های کمتری تشکیل می‌شوند؛ به همین دلیل قیمت آن‌ها در مقایسه با سرویس‌های کامل کمتر است. طرح‌های نیم‌ست‌ها معمولا فانتزی و جزو سرویس طلای ظریف به‌حساب می‌آیند و از تنوع بیشتری برخوردارند. دختران جوان بیشتر به سمت خرید نیم‌ست‌ها می‌روند. در مقابل، سرویس‌های کامل معمولا رسمی‌تر هستند و برای مجالسی مانند عروسی مناسب خواهند بود. نیم‌ست‌ها معمولا با طلای سفید ساخته می‌شوند، در حالی که ست‌های کامل از طلای زرد و سفید به طور همزمان استفاده می­کنند. اگر قصد خرید طلا با سنگ‌های قیمتی را دارید، بهتر است بدانید ست‌های کامل انتخاب بهتری برای شما خواهند بود، زیرا سنگ‌های قیمتی بیشتر در ست‌های کامل به کار می‌روند.

راهنمای خرید سرویس طلا برای عروس

یکی از دغدغه‌های بانوان جوان هنگام ازدواج، تهیه سرویس طلای عروس است که از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا سرویس طلای کامل دارای گوشواره طلا برای سرویس عروس در نظر گرفته می‌شود. برای خرید سرویس طلای عروسی دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید انواع رنگ سرویس شامل زرد، سفید یا ترکیبی از این دو را خریداری کنید. هر چه سنگ‌های بیشتری در سرویس به کار رفته باشد قیمت سرویس طلا بیشتر خواهد شد. اولین فاکتوری که هر زوج جوان در نظر می‌گیرند، میزان بودجه است و باید سرویسی انتخاب شود که با میزان بودجه هماهنگ باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام سرویس طلای عروس در نظر بگیرید، هماهنگی با لباس عروس است. پیشنهاد می‌شود که در ابتدا نسبت به خرید لباس عروس اقدام کنید، سپس رنگ و مدل سرویس طلا را با آن هماهنگ کنید. مدل‌های مختلفی برای سرویس‌ها در نظر می‌گیرند که با توجه به ایرانی یا خارجی بودن کاملا متفاوت خواهند بود. معمولا طرح‌های ایرانی بیشتر با سلیقه بانوان هماهنگ است و استقبال بیشتری از آنان به عمل می‌آید. طرح‌های خارجی ظرافت بیشتری دارند، به همین دلیل باعث می‌شوند که لباس و خود عروس جلوه بیشتری داشته باشند.

چگونه می‌توان  طلای اصل را از طلای تقلبی تشخیص داد؟

کلیدی‌ترین امر در خرید هر گونه طلا، تشخیص اصل بودن آن است. امروزه با گسترده شدن مدل‌ها و طرح‌های متفاوت، تشخیص طلای فیک بسیار سخت  و دشوار است. اما چه راه‌هایی برای تشخیص این امر وجود دارد؟ در ادامه راهنمای خرید سرویس طلا این امر را مطالعه خواهید کرد.

در تمامی آیتم‌هایی که از طلا ساخته می‌شود، کدهایی حک می‌شوند که شامل اطلاعات کامل از آن قطعه خواهند بود. پس اولین قدم چک کردن این کد است که آیا در داخل سرویس وجود دارد یا نه. در قدم دوم باید دقت کنید که این کدها خوانایی کاملی داشته باشند. معمولا اگر طلا اصل نباشد، از عیار تقلبی برای فروش آن استفاده می‌شود. برای تشخیص اصل بودن عیار آن می‌توانید با استفاده از این کدها اصل بودن آن را با دستگاه عیارسنج تشخیص دهید.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تشخیص اصل بودن به کار ببرید، کشیدن یک قطعه از آن روی سطح سرامیکی است. معمولا طلای تقلبی از خود رد سیاه به جای می‌گذارند در حالی که طلاهای اصل رد طلا از خود به جای خواهند گذاشت. طلای اصل معمولا وزن بیشتری نسبت به نوع فیک و تقلبی آن دارد، بنابراین اگر آن را درون یک طرف آب بیاندازید، به ته ظرف می‌افتد، در صورتی که طلای تقلبی معمولا روی آب شناور می‌ماند.

نکاتی که باید هنگام خرید سرویس طلا رعایت کنید

خرید سرویس طلا

خرید سرویس طلا

قبل از اینکه اقدام به خرید کنید باید نکات راهنمای خرید سرویس طلا را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین سرویس را برای خود خریداری کنید.

  • عیار سرویس طلا

هر سرویس طلا عیار مشخصی دارد که روی قیمت آن به‌صورت مستقیم تاثیرگذار خواهد بود. معمولا سرویس‌های طلا بیشتر با عیار ۱۸ قابل خرید هستند و عیار ۲۴ محبوبیت زیادی در بین ایرانیان ندارد. تنها طلایی که عیار آن ۲۴ است، شمش است که از آن به‌تنهایی نمی‌توان برای ساخت سرویس‌های طلا استفاده کرد. پس برای این که بتوان از طلای ۲۴ عیار استفاده کرد، باید مقداری از فلزات مانند نقره را به آن اضافه کرد تا قابل ساخت باشد. به همین دلیل عیار آن پایین‌تر خواهد آمد.

  • داخلی یا خارجی بودن سرویس

سرویس‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به سرویس‌های خارجی دارند. طرح و مدل‌های آنان نیز بسیار متفاوت است. در سرویس‌های خارجی از سنگ‌های قیمتی بیشتر استفاده می‌شود و طرح‌های ظریف‌تری نیز دارند.

سرویس‌های طلای ظریف و خارجی که در کشور موجود است، معمولا از کشورهایی مانند ایتالیا، سوییس مانند سرویس طلا کارتیر و هند وارد می‌شوند و قیمت ارز تاثیر زیادی روی قیمت سرویس طلای لاکچری خواهد داشت.

  • رنگ

تا سال‌های گذشته، سرویس طلای زرد بسیار مجبوب بود و تمامی بانوان از این رنگ استفاده می‌کردند. اما رفته رفته طلای سفید و برلیان جای خود را در بازار پیدا کردند و فروش آنان افزایش یافت. امروزه بسیاری از بانوان از طلای زرد و سفید به‌صورت ترکیبی برای خرید سرویس طلای خود استفاده می‌کنند.

  • انتخاب فروشنده

شاید در نگاه اول این مورد چندان بااهمیت به نظر نرسد، اما اگر فروشنده قابل اعتمادی را انتخاب نکنید، ممکن است در خرید خود اشتباه بزرگی کنید. ابتدا تمامی فروشنده‌های طلا را بررسی کنید، سپس به قابل اعتماد ترین مراجعه کنید. برای این کار می‌توانید از اطرافیان خود راجع به این موضوع تحقیق کنید. مجموعه جواهری راز، از معتبرترین فروشندگان در زمینه فروش جدیدترین مدل‌های سرویس طلا می‌باشد.

  • توجه به نوع سرویس در هنگام خرید

اگر قصد خرید سرویس طلای عروس را دارید، باید به سنگ‌های کار شده در آن دقت کنید. معمولا اگر لباس عروس شما سنگ‌دوزی شده است، باید سرویسی را انتخاب کنید که سطح ساده‌ای داشته باشد؛ زیرا اگر هر دو دارای سنگ باشند جلوه چندان زیبایی نخواهند داشت.

  • خرید آنلاین

خرید آنلاین در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با داشتن یک خرید آنلاین دیگر مجبور نیستید تا به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و وقت خود را از دست بدهید. مهم‌ترین نکته در خرید آنلاین سرویس طلا، عیار آن خواهد بود. دقت کنید که عیار طلا حتما ۷۵۰ یا همان ۱۸ باشد. برای این کار می‌توانید پس از خرید آن را بررسی کنید. پس از خرید آنلاین ممکن است متوجه شوید که انگشتر سرویس برای شما بیش از حد تنگ یا گشاد است. در این صورت جای هیچ نگرانی نیست و می‌توانید با سایز کردن آن از انگشتر استفاده کنید.

توجه به تمامی نکات راهنمای خرید سرویس طلا باعث می‌شود که شما خریدی مطمئن و با رضایت کامل داشته باشید.

خرید آنلاین سرویس طلا از مجموعه جواهری راز

با انتخاب یک فروشنده مطمئن مانند مجموعه طلا و جواهری راز، می‌توانید از بین صدها مدل مختلف و جدیدترین مدل‌های سرویس طلا، سرویس طلای لاکچری موردعلاقه خود را خریداری کنید خرید آنلاین سرویس‌هایی مانند سرویس طلا کارتیر هیچ محدودیتی برای شما به وجود نمی‌آورد و تنها نکته‌ای که  در راهنمای خرید سرویس طلا باید رعایت کنید، انتخاب یک فروشنده معتبر خواهد بود.

author-avatar

درباره raaz.jewel

ما برآنیم که با ارائه بهترین محصولات به مشتریان گرامی خود، پاسخ اعتماد شما بزرگواران را به بهترین صورت داده باشیم. و از شما عالیجنابان و مشتریان گرامی که در واقع مالکان حقیقی این برند هستید خواهشمندیم تا ما را از حمایت، انتقاد و پیشنهادات سازنده خود بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *